小熊と申します。

"伊藤" <ito@mie-iri.tsu.mie.jp> wrote in message
news:bmvjfl$qi2$1@news.mirai.ad.jp...
> 金と時間がかからなければ一番嬉しいです. 
> プリメーラはチェーンで安心?ですが,タイミングベルトが何時ご昇天されるのか
が
> 心配です.
> 外車乗りの皆さんは随分早く替えられるように(いろんな記事から)みうけます.
> 本国の,フランスの方も不平も言わずに替えられるのでしょうか?

ルーテシア(RXE、2,000年)に乗ってます。9月に車検がありまして、その際、タイ
ミングベルトは4万キロで交換が欧州車では普通だ、とディーラー(旧フランスモー
ター系の外車屋)にいわれました。手間賃が高くて、5万円以上になるので、
34,000kmしか走ってないこともあって交換は見合わせました。欧州での実態はどうな
のかと、free.it.auto.renault、alt.fr.autos.renault にて問い合わせたところ、
現地の Clio ユーザーがらのレスポンスがありました。つたない英文で恐縮ですが、
問いとレスポンス全文を下記に揚げます。ご参考になれば幸甚です。
-------------------------------------------------------
Hi,

I have a Clio (Named Lutecia in Japan, RXE, AT, 1600cc engine) of 2,000.
The dealer told me that the timing belt should be changed every 40,000km.

This is a quite short mileage compared to Japanese cars which are
recommended to change their timing belts every 100,000km or so.

Therefore, I wish to ask for you (Clio owner) to tell me whether you change
the timing belt every 40,000km, or much longer intervals.

Thank you in advance for your kind attention.
--------------------------------------------------------
On Mon, 20 Oct 2003 13:14:53 +0900, "SB" <soguma000@netscape.net>
wrote:

>Therefore, I wish to ask for you (Clio owner) to tell me whether you change
>the timing belt every 40,000km, or much longer intervals.

It's false, timing belt must be changed from 80.000 and 120.000 km but
it's better changing it anywhere every 5 years.
I have pridentially changed timing belt in september on my clio 1.6 (8
valves) RXE Proactive, at 80K km because it was 5 years old.
--
"Steu" , Clio 1.6 Proactive
ex R11 turbo - R19 16V
---------------------------------------------------------
ちなみに、車検費用は税、自賠責込みで147,118円でした。さらにちなみに、もう一
台もっている1998年のメルセデスベンツC240は1回目の車検12,4500円、2回目の車検
126,852円でした。ルーテシアはチビのくせに高いなと感じてます。もうひとつおま
けに、車検には9泊10日かかりました。C240は2回とも1泊2日でした。